سئو (seo) چیست؟ آموزش سئو

رتبه بندی در سئو سایت

وقتی که موتور جستجوی گوگل در اوایل کار خود بود پیج رنک تنها آیتم برای جهت رتبه بندی سایت و بهینه سازی و سئو سایت به حساب می آمد. ولی خیلی زود گروه سئو به این روش پی برد و تلاش کردند راهی و روشی مصنوعی  برای افزایش پیج رنک پیدا کنند. این طرح های وب سایت ها ارزش بالاتر و اعتبار بهتری پیدا کردند با توجه به اعتباری که جستجوگر گوگل در بحث سئو سایت تصور میکرد پیدا کردند. از این جهت گوگل و بقیه جستجوگران فهمیدند چقدر پیج رنک اهمیت دارد و برای همین در این سال ها پیج رنک از اهمیت کمتری برخوردار شد و در نهایت دیدیم که پیج رنک به طور کلی حذف و جای خود را به پیج اتوریتی و دامین اتوریتی داد.
یکی از روش ها و تکنیک هایی که گوگل انجام داد اینه که پیج رنک هر سایت در نوار ابزار فقط هر سه ماه نمایش داده شود و هر هفته این کار را نمی کرد. و این روش کار مهندسان سئو سایت را دشوار میکرد چون نمیتوانستند بفهمند رتبه واقعی برای طراحی یک وب سایت و بهینه سازی و سئو چند است. یکی دیگر از روش ها و آیتم های گوگل مانع سایت هایی شده است که شروع به فروش بک لینک به سایت های دیگر میکند تا رتبه خود را افزایش بدهند. از سوی دیگر موتور جستجوی گوگل نمیتواند آسان از این روش استفاده کند برای اینکه باید ریسک کند و شاید نتواند به یک سایت خوب رتبه بالا و خوب بدهد.
این درگیری ما بین سئوکارها و جستجوگر گوگل و مهندسان بهینه سازی و سئو سایت ها بزودی تمام نمیشود. همواره گوگل مراحل سخت تری را برای ارائه نتایج واقعی به کاربران پیشبینی می کند و بعد از مدتی سئو کارها راه کاری برای بالا بردن سایت های نامطلوب پیدا می کنند و این جنگ تا همیشه ادامه خواهد داشت.

پیوند گذاری و سئو سایت

به جایی رسیده ایم که باید حرکت اصولی انجام دهید. شاید سخت باشد ولی جهت گرفتن رتبه بالا و خوب سایت، باید برایتان جز کارهای مهم و اولویت بالا و البته طولانی برای سئو و بهینه سازی باشد.
بهترین راهی که میشود رتبه عالی پیدا کرد این است ،  پیوند یا همان بک لینک سایت شما در یکی از وب هایی که دارای رتبه یا همان پیج اتوریتی بالا می باشد قرار دهید یعنی گرفتن بک لینک ( در قالب پیوند معمولی یا بک لینک یا خرید رپورتاژ آگهی ) از سایت هایی که رتبه خوبی دارند، به بالا بردن رتبه سایت شما کمک میکند. اگر پیوند سایت شما در وب سایتی قرار بگیرد که مثلا پیج اتوریتی بالای 45  دارد خیلی زود امکان پذیر است که رتبه سایت شما به صفحه اول برسد اگر گوگل سایت شما را بررسی کرده و تعداد خیلی زیادی پیوند به سایت های دیگر در آن نباشد ، همچنین متن و مقاله های خوب و مفیدی در سایت شما باشد که دست اول بوده و ساخته ی خودتان باشد و قبلا هیچ یک از بخش های آن در سایتی درج نشده باشد ،البته مهم است که از سایت شما لینک خروجی کمی به سایت های دیگر ایجاد شده باشد و این برای وب سایت شما بهتر است.
رتبه سایت و بهینه سازی سئو دقیقا به دریافت پیوند یا همان بک لینک ارتباط دارد. دریافت پیوند در وب های دیگر یعنی قرار داد پیوند وب سایت شما در سایت های دیگر به شکل کاملا طبیعی و یا خریدن پیوند که یکی از مهمترین روش های آن خرید رپورتاژ آگهی است. هر دو بحث را توضیح میدهیم و با دقت تمام مباحث را دنبال کنید و با این کار ، بدی ها و خوبی های هر دو مورد از نظر بهینه سازی و سئو سایت آشنا میشوید.

از کجا رپورتاژ آگهی بخریم

سایت بک لینک فا یکی از سایت هایی است که امکان خرید رپورتاژ را دارد ، چیزی که این سایت را نسبت به دیگر فروشندگان رپورتاژ آگهی متمایز می کند ، قیمت بسیار ارزان فروش رپورتاژ آگهی نسبت به کیفیت سایت هایی است که در اختیار دارد ، اما اینکه چرا قیمت خرید رپورتاژ آگهی در سایت های این مجموعه نسبت به کیفیت آن اینقدر پایین است به دلیل در اختیار داشتن بیش از ده سایت ارائه دهنده قالب و ابزار به وبلاگ نویسان است که در بیش از ده سال فعالیتی که داشتند توانستند سایت های مجموعه خود را در کدهای قالب تبلیغ کنند و بک لینک های بسیار زیادی از این طریق برای وب سایت های مجموعه خودشان ایجاد کنند که بسیاری از بک لینک های آنها دائمی می باشد ، لذا با پشتوانه ی قوی که دارند توانستند خدمات مهمی از جمله خرید رپورتاژ را با چنین قیمت های ارزنده ای ارائه کنند که پیشنهاد می شود از آنها بهره لازم را ببرید ، آدرس سایت بک لینک فا Backlinksfa.com می باشد.

تگ عنوان و بهینه سازی و سئو سایت

مهمترین و اصلی ترین کاری که باید برای صفحه های خود صورت دهید تگ عنوان می باشد.
خیلی از افراد که از راه منبع های خارجی و ویرایشگر متن بهره میگیرند. و استفاده از تگ META که برای آنها در موتور جستجو خیلی مهم را در سئو فراموش میکنند.
بهره گیری از تگ عنوان برای سئو سایت کلا 3 بخش میشود:

  1. بازدیدکننده ای که کلمه کلیدی سایت شمارا سرچ کرده است اگر عنوان سرچ شده با عنوان وب شما یکی باشد سایت شما و پیوند سایت شما به شکل BOLD پررنگ و شاخص نمایش داده شده و باعث میشود تعداد کلیک در سایت شما بالا برود نسبت وقتی که از تگ عنوان استفاده نشده باشد.
  2. باعث بالا رفتن رتبه پیج اتوریتی در جستجوگرها میشود.
  3. به جستجوگرها کمک میکنند تا مطالب و صفحه هایی که مشابه هستند تفاوت بگذارند.

تگ عنوان یا همان تایتل به این صورت در بالای کدهای سایت درج می شود.

<title>عنوان مورد نظر</title>

بهینه سازی سئو عامل زیاد شدن کلیک

سئو و بهینه سازی در جستجوگرها فقط رتبه بالا و برتری نیست ، معنای اصلی آن مقدار ترافیکی می باشد که از وب خود میخواهید. اگر بازدید کنندگان کلمه خاصی را که مد نظرشان میباشد سرچ کنند ، اگر در نتایج سرچ آنها عنوان سایت شما نباشد برای کاربر فرقی بین سایت شما و دیگر وب ها نیست.
اگر نتیجه سرچ کاربر در عنوان و صفحات سایت شما باشد و البته مقاله و مطلبی که مورد نیاز کاربر است را داشته باشید میل بازدیدکننده برای ماندن در وب سایت شما زیاد میشود.

رتبه گوگل و سئو وب سایت

اگر علاقه دارید که بدانید رتبه گوگل وی سایت خودتان یا سایت های دیگران چند است باید حتما نوار ابزار گوگل را نصب کنید. موتور جستجوی گوگل نمودار سبزی دارد که پیج رنک طراحی سایت را از 0 تا 10 به شما نشان میدهد. حتما باید دقت کنید که این رتبه های نشان داده شده حدودی ئر سئو می باشند و تقریبا هر سه ماه بروز میشود. البته الان که پیج رنک گوگل همه سایت ها صفر شده است ، این سیستم به طور کلی از بین رفته و پیج رنک ، جای خود را به پیج اتوریتی و دامین اتوریتی داده است که این دو توسط سایت موز رتبه بندی می شوند و تقریبا فعالیت هردو یکسان بوده ولی موز رنک بسیار دقیق تر عمل می کند.

سئو در سایت و الگوریتم گوگل

اوایل که سیستم رتبه بندی درست شد فقط گوگل از آن در سئو و بهینه سازی بهره میگرفت ولی با گذشت زمان بقیه جستجوگرها فهمیدند که گوگل با سیستم رتبه بندی تا چه اندازه دقیق شده است آنها هم از پیج رنک در الگوریتم خود برای بهینه سازی و سئو استفاده کردند.
بجز جستجوگرها مهندسانی که سئو و بهینه سازی جستجوگرها، خریداران پیوندها، وب سایت داران، فروشگاه ها، به آموزش درباره وب سایت ها علاقه مند بودند و به رتبه وب سایت ها در رتبه بندی گوگل دقیق شده تا متوجه شوند طراحی سایت ها چقدر مهم است.

اهداف کلی سئو و بهینه سازی

بازدید وب سایت تحت تاثیر قرار میگرد.
برند را به وجود می آورد و به طور کلی برندسازی شکل می گیرد.
ترافیک وب سایت را بالا میبرد.
در جستجوگرها از رتبه بهتر و بالاتری بهره مند میشود.
فروش محصولات سایت را افزایش میدهد.
و ابزار خوبی برا تبلیغات خواهد شد.

منبع : پارس لینک
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 500 out of 5)
Loading...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *